Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

rezervovat hovor

Rozjíždíte podnikání? Jak na to, aby si vás noví klienti našli sami

Dominik Moravčík
10.20.2022
5
min. čtení

Vstoupili jste do světa podnikání a narazili jste na bod, kdy nevíte, jak zefektivnit získávání svých nových zákazníků? Většina začínajících podnikatelů začne tím, že kromě toho, že využívá svého networku a sociálních média si sámi aktivně hledají své kontakty. Ty následně osloví, domluví si schůzku a tak dále. Avšak pravděpodobně každý kdo si to jednou zkusil ví, jak je to velmi namáhavé, frustrující a v konečném důsledku to může být i nepříjemné pro obě strany.

Proč se tedy místo toho nezaměřit na to: „Jak vás mohou vaši zákazníci najít sami?“ a udělat vše pro to, aby jste se dostali do jejich pozornosti. Jakmile budou vaši potenciální klienti připraveni investovat do dané služby/produktu, budete to práve VY, koho kontaktují!

Nebojte se, nebudeme vás zatěžovat radami typu: „Nabídněte slevu hned na začátek“, protože takové jste to už určitě slyšeli. Místo toho se s vámi raději podělíme o ty, které máme ověřené z praxe a které nám také opravdu pomohly, aniž byste museli prodávat pod cenou.

1. Držte se pravidla: "Co sdílíš, to si i přitahuješ."

Ať už se rozhodnete prezentovat na kterékoli platformě ujistěte se, že budou působit na vaše publikum poutavě, lidsky ale zároveň profesionálně. Nebojte se ukázat svým klientům své skutečné výsledky prací. V případě, že nabízíte online služby například grafického designéra jako já a ještě jste reálně nepracovali na žádném klientském projektu, zaměřte se na prezentování koncepční práce. Pokud se ptáte jestli to není tak trochu podvod? Mohu vás ujistit, že takto začíná většina designérů a zároveň je to skvělá možnost, jak ukázat co ve vás je, v čem vynikáte a také prezentovat svůj styl bez žádných klientských hranic. Třeba si uvědomit že, styl práce kterým se prezentujete přitahuje publikum se kterým se sami ztotožňují a líbí se jim. Proto se soustřeďte primárně na prezentování toho, co vás baví, co vás skutečně naplňuje a jste v tom výjimečný.

2. Zaměřte se pouze na určité platformy a buďte v nich vytrvalí a konzistentní

Sociální média dokáží být pořádně časově, ale i finančně náročná. Každopádně zaručeně fungují a není třeba je za žádná cenu podceňovat! Například až 83 % uživatelů Instagramu uvedlo, že tuto platformu využívá jako zdroj informací o nových produktech. Myslete však na to, že pointa není být všude, být na hranici osobního vyčerpání a ani jednu z nich nevyužívat pořádně a naplno. Usilujte o nalezení takové kombinace využívaných médií, která co nejpřesněji zacílí vaši cílovou skupinu, budete k tomu mít dostatek prostoru a zároveň vás to nepohltí. Jedna úspěšná platforma vám dokáže přinést více užitku než 3 podprůměrné. Když už budete mít tu správnou kombinaci sociálních médií nezapomínejte na to, že klíč k úspěchu stojí za konzistencí a vytrvalostí a to i co se týče webových stránek a celkového brandingu vaší firmy.

3. Zákazník musí mít jasný a snadný přístup k vaší službě/produktu

Pokud již klient projeví o váš produkt/službu zájem, cílem je si jej udržet a přeměnit v reálného zákazníka. Nicméně, složitá navigace a způsob používání vašich platforem na to mohou mít velký vliv. Podle statistik až 42% potenciálních zákazníků opustí webovou stránku právě kvůli špatnému designu. To že udržení pozornosti člověka je stále obtížnější a zároveň konkurence je stále větší už asi všichni víme. Buďte proto ke svým potenciálním kientům přímý a ujistěte se, že způsob, jakým se k vám klienti mohou dostat, je maximálně jednoduchý a jasný. Nechtějte od něj aby musel hledat jakým způsobem se k vám dostat a tím si zbytečně vytvářel negativní obraz o vaší značce, případně raději upřednostnil vaši konkurenci namísto vás. Výzva k akci nebo tvz. Call to action (CTA) nesmí chybět na žádné vaší platformě a také musí klienta doprovázet po celou dobu návštěvy vašeho websitu. V případě, že si nevíte rady, jak si to sami nastavit můžete nás kdykoliv bezplatně kontaktovat a my vám s tím rádi pomůžeme.

Sdílejte tento příspěvek