Webflow je nástroj pro tvorbu webů, který v poslední době zažil velký bum. Nejedna velká firma jako například Dell, Michael Kors, Freshly a tisíce dalších se rozhodla pro vytvoření svého webu právě na této platformě. Proto asi nebude náhoda to, co se o Webflow říká, že se stane budoucností webových designů. Dokonce i vy momentálně čtete tento blog na web stránce, která byla plně vytvořená přes Webflow. Pokud se tedy ptáte čím je tak výjimečný a proč se pro něj rozhodly tak velké značky už vás víc nebudeme napínat a v následujících řádcích se vám to pokusíme přiblížit.
Webflow je platforma, která vám umožní vytvořit jakýkoli website napojený na CMS (content management system) zcela od základu avšak bez nutnosti kódování. V praxi to znamená, že značně usnadňuje práci designérům, protože nemusí webové stránky složitě kódovat a místo toho mohou raději investovat čas do designu a funkčnosti. Webflow tedy pomáhá vytvářet nové web stránky, spravovat je, publikovat blogy a tak dále za mnohem kratší dobu než v porovnání s jinými platformami, kde je nutnost kódovat. A jako bonus vše běží na jejich vlastních CDN (content delivery network), díky kterým se nebudete muset starat o zabezpečení či rychlost vašeho webu protože Webflow se o to za vás na rozdíl od např. Wordpress sám postará.
Na začátek je potřeba uvést na pravou míru, že to, že není nutné ve Webflow kódovat, neznamená, že byste při práci s Webflow neměli mít alespoň základy kódovacích jazyků jako HTML a CSS. Protože v porovnání s výše zmíněnými platformami Webflow nabízí mnohem více funkcí a možností využití. Bez jakýchkoli základů kódování skutečně možná dává pro vás větší smysl využít k tvorbě webu právě již zmíněné případně jim podobné platformy, které fungují na principu skládání bloků, avšak bez možnosti jejich upravování. Což způsobuje, že mnoho webů takto vytvořených jsou si maximálně podobné a mohou působit uniformně. Tím, že Webflow je složitější a propracovanější systém poskytuje možnost upravovat a měnit části nebo celé kódy elementů a tím vám v konečném důsledku poskytnout neomezené možnosti.
Nelze nám nezmínit, že ani Webflow nutně nemusí být pro každého a v případě, že například vlastníte malou kavárničku, a webová stránka není váš primární komunikační kanál právě stránka vytvořená pomocí Wixu vám může být plně dostačující. Na druhé straně pokud web slouží jako váš hlavní komunikační a prezentační nástroj vaší firmy investice do kvalitní prezentace, které s pomocí webflow určitě docílíte se vám rozhodně vyplatí. Vaše web stránky nebudou limitovány a hlavně budou unikátní a originální. Dále vám to také umožní díky přístupu ke kódu napojit se na externí aplikace a tím rozšířit své funkce a služby.
Firem, které se rozhodly vytvořit své webové stránky pomocí CRM systému Webflow je v současnosti skutečně nespočet. Rozhodli jsme se tedy zaměřit alespoň na pár významných a dobře známých firem a poukázat na hlavní benefity, které takovým krokem dané společnosti získaly.
Tato ikonická značka se rozhodla vytvořit website pro prezentování módy a pomocí ní navodit atmosféru módního týdne v Paříži. Webflow zajišťuje extrémní rychlost načítání jejich webové stránky tím, že udržuje kód backendu webu na minimu. Díky čemuž jsou z pohledu Google v souvislosti s uživatelskými zkušenostmi hodnocení velmi vysoko a tím získávají náskok od své konkurence.
Dell se rozhodlo pro Webflow z důvodu, aby byli schopni propojit designový tým s týmem developerů. Tím, že designový tým je schopen dodávat pomocí Webflow kvalitní prototypy, vývojový tým tak dokáže rychleji implementovat návrhy a celkově se tím značně urychlí celý proces.
Ramotion se rozhodli přejít z React do Webflow z důvodu, aby byli schopni spravovat jejich marketingové stránky rychleji a zároveň nabídnout klientům mnohem kreativnější a efektivnější design, který si mohou následně sami snadno spravovat.
I tento technologický gigant se rozhodl pro používání Webflow, díky čemuž byli schopni si plně přizpůsobit web přesně podle jejich představ. HelloSign má všechny marketingové stránky spuštěné na webflow což umožňuje designovému a marketingovému týmu přidávat a upravovat stránku bez potřeby zasahu developerů.