Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

rezervovat hovor

Tvorba webu: 5 důvodů proč je kvalitní web důležitá investice

Dominik Moravčík
9.7.2022
4
min. čtení

Každý ví, že web je v dnešní době nedílnou součástí většiny podniků. Všichni však nejsou ochotni investovat do tohoto procesu dostatečné množství finančních a časových prostředků, jak si tak důležitá součást firemní komunikace zaslouží. Tímto článkem by jsme proto chtěli uvést důvody, proč jsou weby významnou investicí pro efektivní komunikaci a propagaci celé společnosti.

Na začátek se pokusíme na základě našich zkušeností vysvětlit, jak funguje celkový proces tvorby webu. Poskytnout pár tipů a rad, jak tento proces ještě zefektivnit a v neposlední řadě poukázat na 5 hlavních důvodů, proč je důležité tento krok nebagatelizovat a proč investice do kvalitního webu není utrácením prostředků, ale důležitá investice!

Co všechno stojí za vytvořením webu?

Jako u všeho, co vyžaduje určitou kvalitu, i při tvorbě webu je potřeba kalkulovat, samozřejmě v závislosti na složitosti požadavků s tím že vývoj bezpochyby zabere určitý čas. Možná se ptáte, co zabírá tolik času? Pojďme se tedy na celý proces podívat a jednotlivé kroky si přiblížit.

1. Úvodní pohovor

Cílem tohoto setkání je správné pochopení celkového byznysu, cílové skupiny a přesná specifikace požadavků na webový a grafický design. Je potřeba si stanovit cíle a rozpočet celého projektu (jak se na takovou schůzku připravit, si můžete přečíst v následujících řádcích tohoto článku).

2. Obsah a UX dizajn

Určujeme obsahová sdělení a rozvržení prvků na webové stráky. Vytvoříme základní plán webu, wireframe, abychom lépe porozuměli chování uživatelů a určili tak obsah, který bude vaše společnost dále komunikovat.

3. Branding a maketa

Určení vizuálního směřování vaší společnosti a přeměna náčrtu webu na věrohodný model. Bude komunikovat vaši značku a její produkty způsobem, který osloví nové zákazníky.

4. Vývoj

Pro vývoj webových stránek používáme výkonný CMS (content management system) jako je Webflow, který umožňuje klientům rychlou správu webu bez znalosti kódování a tím šetří značné prostředky na vývoj a údržbu webu.

5. Testovanie a zaškolenie v systéme

Na závěr je nezbytné stránku otestovat s testovacími uživateli a opravit případné chyby. Ke konci spolupráce klient obdrží krátký trénink k vysvětlení daného systému, tak aby jej měl plně pod svou kontrolou. 

To se možná může zdát na první pohled složité. Ovšem není důvod k obavám! Webstránky vytvořené pomocí systému CMS jsou navrženy tak aby klientovi maximálně usnadňovaly jeho práci. Základní úpravy jako je změna textu, fotografií, přidávání předmětů do kolekcí apod. si tak klient může udělat jednoduše sám.

Jak poznat kvalitního web designéra?

  • V první řadě web designér bude trvat na osobním (online/fyzickém) úvodním setkání, při čemž se bude snažit zjistit co nejvíce informací od byznys modelu, cílové skupiny, celkové vize, cílů atd. tak aby mohl vytvořit co nejlepší strategii splňující konkrétní představu klienta.

  • Bude vám nabídnuto unikátní řešení a návrh webu, žádné předdefinované šablony.

  • Kvalitní web designér bude dbát kromě nápadité grafiky také na responzivní design, SEO optimalizaci, rychlost načítání a dalších funkcí zajišťujících co nejoptimálnější fungování webu.

  • Po celou dobu bude probíhat společná komunikace. Tím podpoříte nejen vztah mezi stranami, ale také dosáhnete vyšší úrovně finálního produktu.

  • Výsledná cena bude záviset na individuálních požadavcích a bude obvykle kalkulována až po prvním úvodním setkání tak, aby pokryla celý rozsah web stránky a individuální požadavky na funkce.

  • Kromě nápaditého designu a funkčnosti, dobrý web designér vám dokáže navíc pomoci s web doménou, hostingem, zabezpečením a jinými doplňujícími službami.

Jak se připravit na úvodní schůzku s web designérem, aby byla spolupráce co nejefektivnější?

  • Připravte si název domény, který nejlépe vystihuje váš projekt. Registrujte se rovnou, nebo to můžete probrat s designerem při úvodní schůzce.
  • Nechte si vytvořit logo, případně alespoň popřemýšlejte o jeho návrhu. Někteří kvalitní web designéři vám mohou také pomoci s výrobou loga, avšak primárně se této oblasti věnují grafickí designéři.

  • Udělejte si průzkum trhu a zmapujte si svoji konkurenci. Stránky vaší konkurence vám pomohou při hledání inspirace a také mohou pomoci web designérovi ještě lépe pochopit vaši představu.

  • Připravte si texty a alespoň stručné popisy vašich poskytovaných produktů a služeb. Připravené texty dokáží značně urychlit proces tvorby webu.

  • Popřemýšlejte o rozložení úvodní stránky a obsahu menu. Web designér vám následně pomůže vymyslet co nejpřehledňující navigaci usnadňující orientaci na webu.

5 důvodů proč je kvalitní web důležitá investice

  1. Webová stránka je váš obchodní a marketingový kanál

    Tento kanál neustále zobrazuje, vysvětluje a nabízí vaše produkty nebo služby. Stránka by tedy měla být co nejpřehlednější, funkční na všech zařízeních s připojením k internetu a také musí být rychlá při načítání obsahu, jinak uživatel přejde jinam.

  2. Stránka podporuje důvěru v očích zákazníků

    Odkaz na web je umístěn na všech prezentačních materiálech (vizitky, reklamní plochy, sociální média, bannery...) a uživatel se tak může o dané službě, produktu či firmě dozvědět mnohem více a získat tak potřebnou důvěru a nakoupit u vás.
  1. Kvalitní design webu zvyšuje prodej.

    Důvěra a odbornost jsou klíčovými prvky pro získávání nových klientů. Špatný vzhled a navigace webu snižuje důvěru ve vaši společnost a v důsledku toho se uživatel stává klientem vaší konkurence. V průměru až 94 % negativních recenzí na webu souvisí s jeho designem. 
  1. Web stránky ulehčují práci a šetří čas

    Dobře udělaný web nebere ohled jen na uživatele, ale také na editora, kterým je často sám majitel firmy. Díky jednoduché úpravě webových stránek můžete se svým publikem rychle sdílet například novinky nebo nové produkty a služby.
     
  2. Předělání stránek je nákladné

    Předělání webu je mnohem nákladnější a časově náročnější. Uživatelé mohou mít negativní zkušenosti z předchozí návštěvy a stránce se tak raději vyhnou. Například pokud stránka nebyla přizpůsobená na mobilní zařízení.

Svěřte se proto do rukou profesionálů, kteří svému řemeslu rozumějí a rádi vám pomohou s vytvořením kvalitního a efektivní webu, který vás bude těšit a pracovat pro vás!

REZERVUJTE SI HOVOR ZDARMA

Sdílejte tento příspěvek