Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

rezervovat hovor

Vizuální identita: co to je a proč je nezbytná pro budování značky

9.7.2022
4
min. čtení

V brandingu, stejně jako v reálném životě, je to všechno o prvním dojmu. Začít špatně hned od prvního momentu, obzvlášť když "soupeříte" s tisíci jiných konkurenčních firem se rozhodně nevyplácí.

Jak tedy zajistit pozitivní dojem hned od začátku? Všechno se to odvíjí od skvělé vizuální identity. Budování firemní značky nebo brandingu znamená víc než jen vlastnit logo. Vizuální identita je nedílnou součástí brandingu. Je to vlastně místo, kde se potýká strategie značky s kreativitou. Dobře navržená vizuální identita značku nejen podporuje, ale také pozvedá! Jen se na vteřinu zamyslete nad vaší oblíbenou značkou a zjistíte že se vám určitě vybaví ať už logo, barva případně jedna z jejich reklamních kampaní. Je to proto, že vizuální identita je mocný nástroj pro budování připoutanosti zákazníka k dané značce a tím samozřejmě přispívá i ke zvyšování jejich výnosů.

Proto pokud jste ještě nedefinovali svoji vizuální identitu nebo chcete zlepšit svoji nastávající prezentaci značky, v tomto článku vám vysvětlíme vše co o ní potřebujete vědět a zároveň to jak si jednu takovou vytvořit.

Co je vizuální identita?

Vizuální identita zahrnuje celkovou viditelnou prezentaci značky a zastává mnoho prvků jako např. logo, web stránka, grafika, barvy, typografie, design, firemní uniformy, balení, letáky, billboardy, animace, ikony a tak dále.

Všimli jsme si, že vizuální identita se často zaměňuje s identitou značky. Přestože spolu úzce souvisí zastávají odlišné věci. Proto je důležité uvést tyto dva pojmy na pravou míru. Zatímco identita značky představuje charakteristiku byznysu neboli to jaké má hodnoty, vize, poslání, osobnost značky atp. Vizuální identita je součást identity značky, ale zastává vizuální prezentování dané společnosti. Proto vizuální identitu mají na starosti obvykle grafickí designéři při čemž na druhé straně identitu značky marketéři.

Proč je vizuální identita potřebná při budování značky?

  1. Primární důvod proč je třeba mít dobře vyvinutou vizuální identitu je ten, že díky sjednoceným vizuálům značky lidé mohou okamžitě rozpoznat společnost napříč všemi propagačními kanály.

  1. Kvalitní vizuální identita zvyšuje povědomí o značce, důvěru a tím i pravděpodobnost nákupu. Vysílání jednotné zprávy o identitě vaší značky napříč všemi médii přispívá k viditelnosti značky, což může zvýšit výnosy až o 23%.

  1. Odliší vás to od konkurence. Zapamatovatelné charakteristické prvky vaší vizuální identity vám pomohou odlišit se od konkurence.

Jak definovat vlastní silnou vizuální identitu?

Pamatujte na to, že vaše vizuální identita se přenáší do všech médií ve spojení s vaší značkou s cílem zacílit na vaše publikum, ukázat jim kdo jste, jaké hodnoty zastáváte a v neposledním získat je. Identifikovali jsme pro vás 5 klíčových faktorů, které vám pomohou při vývoji vizuální identity.

1. Poznejte své publikum

Silná vizuální identita spočívá ve schopnosti okamžitého vytvoření afinity se svým publikem. K tomu abyste byli schopni vytvořit vizuální identitu, se kterou se vaši zákazníci budou moci lépe ztotožnit, musíte co nejlépe poznat kdo vlastně jsou a jaké jsou jejich potřeby a touhy.

2. Definujte svůj smysl, cíle a vize

Definování vašeho směřování a budoucích cílů vám pomůže lépe si představit kvality kterými byste se pomocí vizuální identity chtěli dlouhodobě prezentovat. Silná vizuální identita by měla být schopna růst spolu s vaší značkou.

3. Vzbuďte emoce

Emocionální spojení značky se zákazníky vede až 57% zákazníků ke zbylému nakupování. Právě vizuální identita je způsob, jakým můžete ukázat svým zákazníkům, že rozumíte jejich emocionálním potřebám a sdílíte podobné hodnoty. Účinným nástrojem pro vzbuzení emocionální přitažlivosti u vašeho publika je například odhalený příběh značky.

4. Zohledňujte principy designu a různá média

Vizuální vzhled hraje klíčovou roli v tom, jak lidé vnímají danou značku, proto je důležité si na tom dát záležet. Také nezapomínejte na to, že vzhled vizuálů a jejich zobrazení se mění vzhledem k používanému médium. Ve smyslu že, například vytištěné logo může vypadat tmavší než na obrazovce. Na začátek se můžete podívat na 6 principů designu nebo si jednoduše najmout grafického designéra, který vám s vizuální identitou rád pomůže.

5. Zůstaňte konzistentní

Vytvořte si manuál vizuální identity, kde budete mít všechny své charakteristické grafické prvky po ruce. Zachování konzistentnosti v rámci designu se určitě dá snáze zvládnout při firemních začátcích. Ovšem s jejím růstem je to stále obtížnější udržet a manuál jistě odceníte. Také s růstem společnosti vám to v budoucnu pomůže při dotváření prvků ke stávajícím vizuálům.

Pokud jste se dočetli až sem, je načase zúročit vaše teoretické znalosti a pustit se do vytváření vaší vlastní vizuální identity. Pokud byste si s tím však jakkoli neuměli dát rady neváhejte se nás obrátit a tým Hradeco Vám s tím rád pomůže!
Sdílejte tento příspěvek